Friday, March 19, 2010

It's a Damn Cold Night...

Semalam geng-geng bas sekolah... oops, geng-geng sekolah menegah aku ajak main futsell (tekankan sebutan 'L' tu...) sempena cuti penggal persekolahan ni. Sambil-sambil buat simple little reunion la kiranya... Time ni la nak berkumpul balik dengan geng-geng cikgu yang menabur bakti kat Borneo or yang berkerja di pelantar minyak... kiranya geng-geng kerja oversea la ni, hehe...

Gila lama dah sebenarnya aku tak main futsell ni, heck, aku sebenarnya memang dah lama tak main apa-apa sukan dah, mau dekat 6 bulan dah, huhu... (kecuali jogging atas tread mill, but that hardly challenging...)

Selepas bermain ala-ala Wayne Rooney (in term of poaching goals, bukan main gile babas otai cam dia... jangan salah faham!), selepas balik ke rumah, habis kaki aku sakit-sakit... gila penat! Dah lama tak rasa sakit macam ni. Last time sakit macam ni bila aku balik dari training dekat SARA, tapi aku ada a very good reason for it... bayangkan menyeret kaki anda (slide in, slide out -istilah dalam Taekwondo) di atas karpet.... memang menyeksa dan melecetkan tapak kaki! huhu...

Damn!

I miss Taekwondo!  

Nothing more I miss in this world but it! Rasa penat training, the thrill before sparring, adrenaline pumping while at it, the sound when your kick meet the body vest/protector, 'PAM!'... aah! Nikmat! Serius, hanya orang yang biasa sparring saja yang tahu what the hell I'm talking about!

Serius aku pernah ketagih at that damn sound!!

*********************************************

Tagging

Sebelum aku kenal Facebook, haram jadah aku tak tahu apa itu tag.. (haha! Aku memang lemau...)

Then, baru-baru ni, Azx pergi tag aku pulak, huhu... macam takde kerja lain, ye tak? Tapi takpe, aku sedaya upaya menjawabnya...

Here we goes (jangan kecewa pulak diakhir nanti...)

1. Adakah anda rasa HOT?

Jika anda memaksudkan Hot=panas, dua tiga hari lepas aku memang panas, sebab cuaca memang panas, tapi sekarang hujan turun tak henti-henti, hence tajuk post kali ni...

Jika anda maksudkan Hot=pedas, aku tak suka pedas...

Jika anda maksudkan Hot=emotion, aku rase aku ok-ok jer kot, ye la... Man Utd keep winning, no reason to feel down, huhu

Jika anda maksudkan Hot='terhangat di pasaran', ye, aku memang rasa aku Hot, so what?? :D

2. Upload wallpaper pc/laptop yang anda guna sekarang!


Malangnya FC (family computer) aku takde wallpaper... dah beberapa kali dah aku set wallpaper dia, dari gambar-gambar biasa, ke gambar aku sendiri, tapi, setiap kali restart je, hilang... so aku pun tak bother to set anymore, huhu... tapi demi menjawab soalan, aku aplod kan jugak...


*slia tengok bucu kanan, bawah..hehe :D


3. Cerita pasal gambar ni..

takde gambar = takde cerita... tapi boleh jugak anggapkan alasan no 2 tu sebagai jawapan no 3...

4. Kali terakhir makan pizza

2 or 3 weeks ago, I guess, time mak malas masak, haha!

5. Lagu terakhir anda dengar

entah... you see, I was sleeping at that time... tapi lagu terakhir yang terngiang-ngiang kat telinga aku sekarang ialah 'End of World' by 'Dead by Sunrise'... nice band, cekidaut! (oh, wait! There's something at the TV and I'm listening to it, is it count?? Something from 'Ting Ting'...)

6. Apa anda buat selain menyelesaikan tag ni

Baca blog bola... (sambil mengerang kesakitan)

7. Selain nama sendiri, anda di panggil nama apa?

Sebenarnya aku jarang dipanggil nama sendiri... (huhu) - the list goes : Pok jat, Ijat, Ibat, Mr Go, Go, Gohan, ShevchenGo, RonalGo Wayne RooGo (nama Go memang paling popular....), at one time my friends call me 'Penulis' sebab aku bagitahu ayah aku seorang penulis... oh, ada lagi, tapi kurang popular seperti Mr Ri (baca: Misteri), Mr RO dan sebagainya... tapi korang boleh panggil aku di blog dengan nama tIc (talkIZcheap)

8. Tag lagi 5 orang

Ini satu masalah besar bagi aku sebenarnya... You see, aku ada 3 followers, Floe tag Azx, dan Azx tag aku, jadi tak logik la kalau aku tag diorang balik... Deus dah pernah buat... dan aku tak pasti jika ada kawan-kawan aku yang lain, yang, jika mereka baca sekalipun blog aku ni, diorang sendiri ada blog ke tak, dan kawan-kawan aku yang lain yang ada blog jugak, mungkin tak tahu pun yang ni ialah blog aku (tu pun given kalau diorang even know that the blog is even exist...) so... aku pon tak tag siapa-siapa la, ek...huhu


*there goes all the other questions : 9. Siapakah orang no.1 kepada anda,10. Katakan sesuatu kepada orang no.5, 11. No.3 ada hubungan dengan siapa?, 12.Bagaimana pula dengan no.2, 14. Kata2 cinta untuk orang no.4...

15. Berikan 5 yang anda tau tentang orang yang mengetag anda

err...

1. senior kolej aku
2. gila squash (Nicol David tu, dia la yang ajar... tapi bukan ajar main squash la...)
3. Minat Manchester United jugak... terutamanya Van De Sar!
4. Dia kata dia ada 'blue belt' Taekwondo... tapi aku ada kenal orang yang ada 'blue belt 3rd Dan' dalam Taekwondo...huhu ;p
5. Nama dia Azx...



Ok, allright, cin cau!! Aku ada banyak benda nak tulis, tapi limited time on this FC, haha!!


T/t: Thanx Azx for the 'kata-kata cinta' tu... ada kupon, kita sambar lagi!!! (kali ni turn Ing Hoe plak!!)

3 comments:

  1. ngahahahaha..!!!! lawak la ko neh!! hahaha...
    jap2 blue belt 3rd dan? wujud ka? kencing jer laju kot..

    ReplyDelete
  2. @Azx:dia punya blue belt tu, lagi lama daripada tahun aku baru start white belt... kira dah 3rd dan dah dia pegang blue belt tu, huhu...

    @Deus: kalo aku tag balik pon, jawapan tetap sama, so baik tgk jer post dia tu, huhuhu....

    ReplyDelete

trashtalk here, beware, everything you said can and will be used against you~ LOL