Saturday, June 5, 2010

I Never Told You What I Did For A Living

Headnote: baru-baru ni, aku keputusan sumber internet, so blog ni dah lama tak update [seminggu jer, pun...]

but worry not, aku ada tulis kat notepad, so, sekarang, sempena aku ada ruang terhad untuk online, aku akan schedulekan beberapa entri yang dah aku tulis selama seminggu... huhu

jangan lupa tinggalkan komen... :p

***

I've got a new job

and it's quite fucking awesome!! hehehe...

Kali ni aku balik bekerja di dalam lab, tapi aku ada bilik sendiri :p

Tak seperti sebelum-sebelum ni, dulu aku cuma duduk dekat corner lab je (time RAship) atau booth (RO), sekarang ada bilik, wakakak!! [ceh, berlagak pulak mamat tIc ni..huhu]

Sebenarnya, yang aku nampak setakat beberapa hari ni, takdelah perbezaan jauh sangat dengan kerja-kerja sebelum ni, selain subjeknya sahaja... dari kajian stem sel, akuakultur gamat, ke analisis baja... sekali imbas memang jauh aku langkau bidang, huhuhu...

Tapi rasanya, kali ni aku agak lari daripada bidang research which I hope can decrease some level of stressed to find the results... Dekat analisis, kami cuma analisis, keluarkan result, dan denda orang yang melanggar akta!

Memang best jadi authority!! :p

Still too early to say anything else, but from my POV, everything are started to make sense... Orang cakap, setiap yang berlaku tu, ada hikmahnya... Mungkin sekarang adalah waktunya untuk aku mendapat hikmah daripada beberapa peristiwa, or in all honesty should I said failures!

I pray for everything to stay awesome! Banyak perkara lagi yang aku belum faham, tapi rasanya aku tak payah pening-pening kepala sangat. Kalau aku fikir banyak sangat kang, nanti aku start plan things, and you know how fucking bad I am at planning things... ;p


T/t: it's not for the money and it's sure as hell not for the fame... it's for the glories I count and those!

No comments:

Post a Comment

trashtalk here, beware, everything you said can and will be used against you~ LOL