Friday, April 16, 2010

Home Alone

Masuk hari ke-2 aku duk sorang-sorang di rumah, blues memang menusuk kalbu (konon), walhal aku terang-terangan reds dan sekarang dalam mood Green and Gold...

Famili semua pergi jalan-jalan, first ke Gopeng, ambik adik aku kat situ, dan seterusnya ke Putrajaya, ayah aku ada business matter... Sabtu ni balik la diorang...

Makcik aku pulak ajak aku pergi Golok hari Sabtu ni, kena pergi pagi-pagi lagi untuk seberang sungai (dah lama tak pergi sejak aku ingat kali terakhir maybe time aku 11 atau12...), boleh le jumpa sanak saudara belah ayah aku yang dah semakin lost contact tu, huhu... Tapi, bab pagi tu yang aku susah la pulak nak bagi confirmation..wakakak!! (yer, aku pegi golok biasanya tak perlu passport, huhu... jangan bagitau imegresen...)

It's been some mixed days... first I thought I was lucky, now it's just raised even more question(s)?

What the fuck I'm talking about? Hey... it's stay with me... huhu

Serba sedikit pasal aku, aku pernah wakil sekolah main chess, so, you can say that I'm a lil' bit a chess player... Not a good one, but, dapat wakil sekolah, maka aku pun tak la teruk sangat... (Tapi time kat U dulu, nak wakil kolej kediaman pun memang tak lepas, wakakak!!). For those who familiar with chess player, I think you will know, we are the type of person making plan for a moved with two or three steps ahead of what the outcome might be. Be one myself, at times, memang begitu la nature-nya aku... (kadang-kadang je, pasal, like I said, I'm not a very good player). Contohnya, apabila someone ajak pergi ke mana-mana, biasanya aku akan plan dalam kepala aku, mana jalan nak ambik semua... tapi tu normal la kan?

Antara lain ialah, kalau seseorang itu mengajak aku ke tempat A, contohnya, maka aku akan set dalam kepala untuk ke tempat A, and dalam masa yang sama, aku akan plan untuk buat something else pulak once urusan di tempat A tu dah selesai, mungkin kemudian aku rasa nak pergi makan kat Pizza Hut, maka, aku plan yang selepas ke tempat A, aku nak ke Pizza Hut... semua plan jalan dah ada dalam kepala time nie...

Tapi yang menyebabkan aku sakit hati ialah, apabila tiba di tempat A tadi, tetiba orang yang ajak aku tu, tetiba nak ke tempat lain pulak (out of the blue), dan dalam proses ke tempat, katakan B, tu pulak, I have to kiss good-bye to my original plan untuk ke Pizza Hut tadi...

Long story short, aku memang agak bengang kalau original plan aku dirosakkan oleh mereka yang tetiba je nak ada penambahan ke atas original plan diorang, dan penambahan itu akan melibatkan aku of any sort... Tapi most of the time aku terpaksa diamkan sahaja, pasal mereka yang berbuat begitu pada aku, biasanya ada authority yang lebih besar daripada aku... dalam kes ini, hari ni, ialah makcik aku tadi... (huhuhu...)

Sebab tu la, biasanya aku malas nak plan apa-apa... Pernah dengar pepatah, "Fail to Plan is Plan to Fail"? Well, in my case, "Plan, and You Will Fail!!"

Masalahnya, aku akan automatik masuk ke dalam fasa 'planning' once I decide of things... So I keep failing... T.T

Ini membawa kepada kegagalan aku untuk menumpukan sepenuh usaha untuk berblogging ketika aku 'Home Alone' ni, pasal aku dah plan, akibatnya, aku fail... I should gone more with the flow... But then, I will become unsure pulak... So, sentiasalah aku dalam dilema, wakakakak!!

By the way...

Aku bukanlah seorang psikik... aku tak boleh baca pemikiran orang (why did you think I get angry everytime someone didn't give me the signal when they're changing lane/make a turn?)! Kadang-kadang kita memang akan ada persepsi terhadap sesuatu perkara berdasarkan perbuatan seseorang, tapi kita boleh jadi betul, boleh jadi salah. Kalau intuisi atau pengalaman kita deal dengan orang lain adalah tinggi, maka kebarangkalian besar apa yang kita guess adalah betul... Tapi kalau sebaliknya, kita akan sentiasa dalam keadaan guessing! Dalam keadaan aku, it's the latter... So, kalau nak tengok aku dalam keadaan kebodoh-bodohan, keep me guessing! Sometimes, people are just unpredictable... (and unreadable)

Susahnya menjadi naif macam aku ialah, kami mudah misleading the meaning, and too afraid to ask!

So, itu sahaja lah post pendek kali ini (pendek ke??). Oh, by the way, keep guessing what the f*** I'm talking about!!

T/t: Thank You Spurs!!

2 comments:

  1. aku ramai sedara kat golok ngan songkhla...arwah tok aku org pasir mas..arwah moyang aku org pattani...dah lama tak gi sana...yeee betul, takyah pakai paspot,sgt heaven...kah kah kah.

    ReplyDelete
  2. ye ker?? har har!! ntah2 kita ni sedara jauh, huhu...

    ReplyDelete

trashtalk here, beware, everything you said can and will be used against you~ LOL