Saturday, April 17, 2010

Beach Ball... I Mean, Boys!!

Sepatutnya semalam dan hari ni aku akan masih dalam mode 'Home Alone', but guess what? Tetiba je dalam pagi semalam, pintu rumah aku diketuk bertalu-talu... Sedar-sedar (dari tidur mati), aku dapati semua dah tercongok depan pintu! Terkejut jugak pasal time aku ke ruang depan untuk buka selak pintu tu, ayah aku dengan adik lelaki aku dah try jolok selak dari tingkap! Entah macam mana diorang boleh bukak tingkap tu pun aku tak sure... Rasanya aku dah selak tingkap tu, huhu...

Time ni adik aku dah bagi ayat Shin Chan, "Nasib baik kitorang yang bukak (selak), kalau pencuri, macam mana?" (sila translate ke loghat Kelantan, yer...) kat aku, ceh...

Dengan kepulangan diorang yang mengejut ni, secara automatiknya plan aku untuk semalam (nak pergi sembahyang Jumaat kat kat masjid sekolah lama aku) dan hari ni (ke golok) terbatal... Bukannya apa, malas la pulak nak berjalan bila ramai orang kat rumah, pasal kereta dah automatik menjadi 'untuk kegunaan keluarga'...

Now, what happen again if I plan things?

Tapi, sebagai ganti, petang tadi, aku ke PCB, family trip... pergi bakar-bakar ayam, dan waktu, sebelum balik tengok bola! Now, aku tak terlibat langsung dalam planning the trip, dan ini menjadi faktor penting dalam menjayakannya, hehehe...

Aku ajak sekali sepupu aku yang baru balik dari Ostrolia... ye la, dia sorang-sorang kat rumah dengan parents dia, adik-beradik semua kat KL atau Qatar, and dia kata nak datang rumah, so aku cakap, join je lah pergi piknik...

So, pergi lah kitorang (satu famili, aku bawak la kereta aku dengan adik laki aku sorang, orang lain naik Unser ayah aku, all and all, ada 10 orang semua, dua buah kereta) ke sebuah pantai yang menghadap Laut China Selatan...

beach boys and girls (aku di belakang kamera)

Angin kuat memang memberikan cabaran dalam usaha menghidupkan api ni... Dah la aku dulu boy's scout yang gagal... Tapi berkat doa dan kesabaran aku (heh heh), api berjaya dihidupkan untuk membakar lunch+dinner kitorang... Ayah aku dengan adik bongsu aku pergi bantai berenang dekat pool (pergi pantai, tapi berenang dekat pool... tak masuk akal, kan? huhu... tapi pantai bahaya sekarang...) time kitorang tengah sediakan juadah... Aku dengan sepupu aku on the mission cari ais, so terlepas nak berenang (padahal sebab kena bayar... haw haw!!)

pembakar ayam (dan ikan) yang cuak...

Dalam pada tengah cuba hidupkan api tu, sepupu aku pergi pecahkan paip (tak sengaja) yang memang dah rosak di tempat kitorang BBQ tu... cuak jugak mamat tu, haw haw!! :D

Buat-buat muka tak bersalah... baru balik Kelantan je dah buat pasal...huhu

"Ostrolia takde paip pecah" ayat kaver malu...

Selepas makan, pergi lepak-lepak dekat pantai, kat gigi air... nak berenang tak bawak baju lebih! Tuala pon tak bawak... Dalam boring-boring tu, main la permainan-permainan yang tak masuk akal, seperti meneka ombak boleh naik sampai mana... Sepupu aku cakap, ombak kat Ostrolia tinggi-tinggi, lagi tinggi dari yang kangaru boleh lompat... Aku cakap, kat sini, tak tinggi pun orang dah boleh lemas... huhu

Dia cakap lagi, kat sana, summer suhu lagi rendah (tak silap 10 degree?) tapi orang dah bukak baju...*damn!

Lepas tu, aku memang dah redi bawak bola, so, pergi la main kejap dekat beach ball court... bukanla court sangat, just ada tiang gol, dan tali yang jadi pitch border... Aku, adik aku dengan sepupu aku, pergi la sepak-sepak bola kat situ, sambil bajet ambik free-kick, corner dan penalti... bosan-bosan main la, katakan... Sekali, dah dekat pukul 7pm, datang seorang brader, dia cakap situ sebenarnya kena sewa untuk main... Tapi kitorang tak tahu la pasal takde sign board ke, pagar ke, nampak macam tempat terbuka untuk siapa-siapa yang nak main atau yang orang kampung buat je, sebab tu kitorang bantai je main, wakakak!!

kaki Beckham

Nasib baik brader tu cakap elok-elok, dan tak mintak kitorang bayar, lagipun kitorang memang dah nak blah dah, haw haw!! (Shy shy cat jugak la, time dia 'halau' tu, huhu..)

Apa-apa pun, aku semakin yakin yang aku tak sepatutnya plan semua aktiviti aku, kalau ada orang ajak, pergi je... huhu

Aku juga semakin yakin untuk persediaan ke Stretford End untuk try out, sedikit masa lagi... untuk gantikan tempat Ryan Giggs...

T/t: Lets sing along - Glory Glory Paul Scholes!! -wish you were there

No comments:

Post a Comment

trashtalk here, beware, everything you said can and will be used against you~ LOL