Friday, January 1, 2010

the F*ck you're saying?! (Blues Tahun Baru)

Tahun baru, harapan baru...kata orang!

tapi,

aku tgk,

pemandu-pemandu kita, masih seperti dulu...
remaja-remaja kita, masih sibuk merempit...
pegawai-pegawai kerajaan masih ambik rasuah...
keperibadian pemimpin masih menjadi tanda tanya...
kekayaan negara dan bangsa, masih dibolot para korupsi...
politik parti bergolak tiada sudahnya...
harga barang masih mencanak-canak naik...
peniaga masih sembunyikan gula...
obesiti masih menjadi masalah yang menjadi-jadi...
statistik kemalangan jalan raya semakin meningkat...
kita masih mabuk dunia...
rasuah berleluasa, perang masih berterusan...
penindasan telah jadik darah daging...
kita masih suka berparti tahun baru...

Dengan tahun baru, dan dekad baru yg telah bermula ini, apakah yang berubah?
adakah kita (termasuk aku!) akan berubah? Sebab Tuhan tidak mengubah nasib sesuatu kaum sehingga mereka mengubah (sikap) mereka sendiri...

Harapan tahun baru aku tahun nie ialah, aku nk tengok bintang!!

T/t: sorang member pompuan post something yg pelik kt wall Fesbuk aku... the f*ck you're saying?? boo layan!

No comments:

Post a Comment

trashtalk here, beware, everything you said can and will be used against you~ LOL