Saturday, December 26, 2009

Avatar: the story...

Ramai org cakap filem die best... best sgt ker?? ntah lar.. no comment r plak pasal lom gi tgk lagi... tp dari iklan yg aku tgk kt panggung time wat Treble ngn Ijan ari tu, cam bleh tahan r jgk citer die...

ni sinopsis yg aku leh simpulkan dari iklan (yer, IKLAN!) tersebut... bg yg dah tgk, dan rasenye sinopsis aku salah, atau kurang, dipersilakan tegur utk kebaikan bersama, huhuhu...


Citer die pasal war between manusia dan satu tribe dkt satu kaw hutan yg happen to be rich with some sort of resource... pihak manusia nk kan resource tersebut, tp dihalang oleh native tribe yg ala2 alien itu...

Seorang saintis(?) diarahkan utk car solution secara aman bg mengatasi penentangan native tribe tersebut, agar manusia bleh harvest resource tersebut tnpa ancaman...

Kendian, saintis(?) tersebut menghasilkan satu tubuh replika(?) yg menyerupai bentuk fizikal geng2 native tribe tersebut, dan minta seorang yg terpilih dari geng askar manusia utk 'memakai' replika/avatar geng native tersebut (my guess is some sort of mind wavelength transfer or something, since body tu x ditukar melalui pembedahan...tp, well, of course ler aku xtahu detail pasal aku x btol2 tgk citer die...). tugas si 'pemakai' avatar ini adalah utk memujuk dan mencari jalan damai bg manusia utk dpt harvest resources tersebut secara aman...

Maka, si Hero yg cacat kakinya, sama ada terpilih, atau secara sukarela (aku bet, die sukarela!) nk menjadi si 'pemakai' tersebut, supaya diia mampu berjasa pada skuadnya sdiri, di samping dpt merasa bagaimana utk berjalan (agaknya)... Maka bermulalah pengembaraan si Hero ke dunia yg asing bg die utk menjadi perantara antara manusia dan geng2 alien tersebut, dan of course awal2 die mendapat penentangan...

Then, aku bet, semasa dia rasa dh bleh dpt cara terbaik utk menuju jalan damai ataupon dh bg maklumat dalaman musuh kpd geng2 tentera manusia, dia pon pulang, dan pulih ke bdn bliau sdiri, tp bliau terkejut apabila pihak manusia menyerang kg halaman geng2 native tersebut secara besar-besaran, manakala geng2 native terpaksa menentang krn bg mereka, manusia telah merosakkan tempat tinggal diorg, so, diorg berperang demi kemerdekaan tanah mereka lar lbh kurang...

Bila dapati pihak manusia dgn kejamnya menghancurkan kg halaman geng2 native tribe tu, si Hero ambik keputusan utk kembali kpd badan avatarnya dan berlawan dgn geng askar manusia dari pihak geng2 native tribe tersebut...

well, keputusan dia, mestilar good menang...harhar! <--- tu kesimpulan aku lar, dan aku tegaskan aku lom penah tgk citer die lagi pon.... aku rase, kekuatan crite mesti byk terletak pd efek2 die yg serba ganas dan mewah, tp, kalo betul lar citer die sama cam yg aku rasa di atas, agak kuat jgk lar story line die... xmacam time aku wat Treble ari tu (Ninja Assassin, Storm Warrior, dan My Spy), hampir sumer citer hancur, w/pon xdinafikan efek sgt bagus... (mgkin Ninja jer yg bleh tahan citer die, yg lain2 mmg out lar, terutamanya Storm, kui3...) tp, sebenarnye, ade satu lagi citer Avatar yg aku layan, dan semakin menuju kemuncaknya iaitu....... ................................................................................. ................................................................................. .................................................................................

yer, citer Aang... memang masyuk... skrg kt TV9 tgh tayang book 3: Fire, dan Aang tgh lawan Pheonix Lord Ozai!!

ari tu aku carik kt kedai video, xdak plak koleksi DVD die...

1 comment:

  1. Saturday, 26 Dec. Avatar: the legend of Aang has end on tv9...huhu T.T

    ReplyDelete

trashtalk here, beware, everything you said can and will be used against you~ LOL