Sunday, October 10, 2010

The Radiance

Antara nasihat yang banyak aku terima dalam journey of the life ni, ada beberapa je yang aku kira melekat di hati dan aku kira sebagai nasihat paling berguna untuk peringatan sepanjang hayat...

Satunya ialah apa yang ustaz aku nasihatkan dulu, ada dua:

1. kalau masuk tandas selain tandas rumah sendiri, pastikan terdapat air yang mencukupi sebelum menyelesaikan apa-apa hajat... Ye lah, kalau rumah sendiri, busuk-busuk pun, sendiri je yang tanggung, takdelah malu sangat...

2. Senjata seorang pelajar ialah pen dan kertas, bukannya sikat...

Tapi, aku rasa nasihat yang paling klasik ialah nasihat yang seorang kawan aku pernah bagi, iaitu:

"Minat orang ni, masing-masing lah, kita tak boleh nak halang... dah tu yang dia minat"


So, kalau tengok orang ni lain sikit daripada kita, janganlah komplen banyak sangat... Dah memang tu kecenderungan dia...


T/t: Steel unload, final blow, we animals take control! Hear us now! Clear and true... Wretches and Kings, we'll come for you!!

No comments:

Post a Comment

trashtalk here, beware, everything you said can and will be used against you~ LOL